TAIP ar NE tarti kavai? Viskas, ką Jums reikia žinoti apie savo kasdienį įprotį 
Kava yra vienas iš populiariausių gėrimų. Yra teigiančių, kad kava jiems praskaidrina dieną. Tačiau kiti, pavyzdžiui gydytojai, sako, kad šis kvapus gėrimas kenkia sveikatai. Turint omenyje, kad pasaulis nėra vien baltas ir juodas, šis tamsios spalvos gėrimas turi ne tik juodąją pusę, bet ir daro teigiamą įtaką.
Tarkime kavai TAIP:
1. Jei užkietėjo viduriai
Šiuo atveju Jums tikrai pravers kava, nes ji turi laisvinamąjį poveikį. Kava skatina šalpimo išsiskyrimą ir žarnų veiklą. Būtent dėl šios priežasties šį gėrimą dažnai rasite svorio metimo dietose.
2. Jei sergate astma
Ir kas galėtų pagalvoti, kad kava gali pagelbėti kenčiantiems nuo astmos? Užėjus astmos priepuoliui (tai taikoma ir sunkiausiems atvejams) išgerkite puodelį stiprios kavos, nes ji yra kofeino šaltinis. O kofeino cheminė sudėtis yra panaši į teofilino, vaistų nuo astmos. Kofeinas padės atpalaiduoti kvėpavimo takus.
3. Stimuliuoja atmintį
Jokia paslaptis, kad kofeinas stiprina budrumą, silpnina nuovargio požymius ir netgi gerina atmintį. Bendrai imant, kofeinas suteikia pasitenkinimo jausmą ir padeda sutelkti dėmesį, kava turi ilgalaikį teigiamą poveikį.
Lisabonos medicinos universitetas atliko tyrimus, kurie parodė, kad pensininkai kasdien išgeriantys bent po 3 puodelius kavos, turi geresnę atmintį nei tie, kurie kavos geria mažiau arba iš viso negeria.
4. Kavoje yra daugybė antioksidantų
Antioksidantai yra naudingi organizmui, nes kovoja su laisvųjų radikalų keliama žala, o tai reiškia, jog kava užtikrina jėgų atgavimą ir prieš uždegiminį efektą. Šs efektas nedingsta, jei kavą geriame su pienu.
5. Jums dažnai skauda galvą?
Ką gi, tokiu atveju kava yra ne maistas, o vaistas. Kofeinas mažina venų kalkėjimą ir malšina galvos skausmą. Būtent dėl šios priežasties kofeino yra daugelio populiarių skausmą malšinančių vaistų sudėtyje. Deja, šis patarimas Jums netinka, jei dienos metu jau išgėrėte nemažai kavos. Tuomet galvą ima skaudėti dėl kofeino trūkumo.
Tarkime kavai NE:
1. Kava skatina osteoporozę
Atvirkštinis kofeino ir vitaminų, ypač vitamino D, efektas yra tas, kad stabdomas kalcio įsisavinimas į organizmą. Nesijaudinkite, tai pasireiškia tik nesaikingai geriant kavą.
2. Pažabokite nerimą
Polinkis į nerimą yra paveldimas, tačiau per didelis kvepiančio gėrimo kiekis gali žymiai sustiprinti nerimą. Gali sukelti ir miego sutrikimus, nes mažina nuovargį ir sklaido mieguistumą. Žinoma, savijauta vakare priklauso nuo per dieną išgertos kavos kiekio.
3. Anginos požymiai
Medicininiais tyrimais nustatytas ryšys tarp išgerto kavos kiekio ir aukšto homociteino lygio, kuris gali padidinti anginos požymių riziką.
4. Inkstų akmenys
Kofeinas padidina kalcio kiekį šlapime ir todėl padidėja inkstų akmenų rizika.
5. Karščio bangos
Moterys menopauzės metu gali patvirtinti, kad kava yra viena iš kaltininkių dėl ko kyla nuolatinės karščio bangos.
Svarbiausia, kiek kavos išgeriate
Teigiamų ar neigiamų efektų pasireiškimas stipriai priklauso ir nuo išgeriamos kavos kiekio, nes 1 – 2 išgertos kavos puodukai turi teigiamą efektą:
- pakelia nuotaiką;
- suteikia jėgų ir t.t.
Iš kitos pusės, jei geriate ypač daug kavos, pavyzdžiui 5 – 10 puodukų per dieną, daro neigiamą įtaką:
- imate jausti nerimą;
- tampate dirglūs;
- dreba rankos;
- sutrinka širdies ritmas.
Receptas yra paprastas: mėgaukitės saikingai!
Taigi, gera žinoti, kad saikingas kavos vartojimas (2, 3 ar 4 puodukai per dieną) nekenkia sveikatai. Galų gale, tiesa yra ta, kad žmonės skirtingai reaguoja į tą patį kavos kiekį. Tiesą sakant, paveldimumas šiuo atveju taip pat yra labai svarbus.